almedals trafikskola

Välkommen mot Almedals Körskola & Hisingen Trafikskola

Vi på Almedals trafikskola göteborg utbildar elever inom moped och B-körkort, där vi i vår utbildning även kan erbjuda och inkludera kurserna Riskettan och Handledarkurs samt teorihandledning.
Almedals Trafikskola göteborg ligger i närheten av Trafikverkets förarprovskontor i Mölndal, vilket gör att vi kan erbjuda våra elever en snabb och effektiv utbildning till ett lågt pris.

Att övningsköra och köra upp i Mölndal ger  dig mycket bättre chanser att lyckas med förarprovet. Enligt statistiken från trafikverket är det ca 21% större chans att du lyckas med uppkörningen om du kör upp i Mölndal jämfört med Hisingen Göteborg.

Almedals Trafikskola rollar vi  från Glasmästare gatan (jätte nära prov området i Mölndal) och du har möjlighet att bli bekant och känna dig hemma på samma vägar som trafikverket i Mölndal normalt prövar elever på.