Dela detta:

Handledarutbildning / Övningskör Privat i Göteborg
Obligatorisk introduktionsutbildning

Om du vill övningsköra privat ska du och den du tänker köra med gå en obligatorisk handledarutbildning/introduktionsutbildning.

Kursen är obligatorisk för dig som vill övningsköra med privatlärare. Kursen är giltig i 5 år. Vi håller utbildningen på plats i våra lokaler Minst en gång i veckan.

Utbildningen består av tre delar :

Målet med körkortsutbildningen, regler för övningskörning
Planering och strukturering av övningskörningen
Trafiksäkerhet och miljö

Vem kan bli handledare?
Arbetsledaren ska vara minst 24 år och ha haft körkort för fordon av den typ för vilken körning har gällt i minst fem av de senaste tio åren. Om körkortet är återkallat de senaste tre åren finns det risk för att arbetsledaren inte blir godkänd.

Efter utbildningen anmäls du till Transportstyrelsen. Du kan ansöka om tillsyn för privat övningskörning på vår första sida och det är kostnadsfritt.

Krav på student och handledare
Som student kan du gå Handledarekursen tidigast när du fyllt 15 år och 9 månader men måste vänta tills du fyller 16 år och har giltigt körkort för att övningsköra.

För att en person ska kunna bli arbetsledare måste han eller hon vara minst 24 år och ha haft B-körkort i minst 5 år totalt de senaste 10 åren.

Ansökan om körkort

Du ser datum på Handledarekursen på första sidan (reservation för ändring)

Pris: 390 kr/person

för mer information om datum för kurser kan du klicka här..

NOTERA!
Du kan boka handledarkursen via telefon eller mail (skriv namn, efternamn, person och telefonnummer till de som kommer till kursen). Vi har även drop in och du kan betala på plats.
Betalning ska vara oss tillhanda senast 1 arbetsdag innan kursen så du kan swisha till

(Högsbo  Trafikskola  AB)

Avbokning/byte av kurs ska göras senast 2 arbetsdagar innan kurstillfället.
Full avgift tas ut vid sen avbokning och för missade kursdeltagare.
Ta med giltig legitimation så att vi vet att vi utbildar rätt person.
Du måste vara på plats senast 10 minuter innan kursstart.
Om du har några frågor, vänligen kontakta oss via Mail.

Kontaktinfo
Begär en gratis konsultation