Välkommen till Almedals  Körskola & Trafikskola Göteborg.
Vi på Almedals Trafikskola göteborg utbildar elever inom moped och B-körkort, där vi i vår utbildning även kan erbjuda och inkludera kurserna Riskettan och Handledarkurs samt teorihandledning.
Almedals Trafikskola göteborg ligger i närheten av Trafikverkets förarprovskontor i Högsbo, vilket gör att vi kan erbjuda våra elever en snabb och effektiv utbildning till ett lågt pris.

Att övningsköra och köra upp i Högsbo ger  dig mycket bättre chanser att lyckas med förarprovet. Enligt statistiken från trafikverket är det ca 21% större chans att du lyckas med uppkörningen om du kör upp i Högsbo jämfört med Hisingen Göteborg.

Almedals Trafikskola rollar vi  från Marklandsgatan 7 (jätte nära prov området i Högsbo) och du har möjlighet att bli bekant och känna dig hemma på samma vägar som trafikverket i Högsbo normalt prövar elever på.

Email : info@almedaltrafikskola.se
Bankgiro: 190-9456

Öppettider:

Kontor: Mån – Fre kl. 12:00-17:00
Helger: Stängt
Körningar: Mån – Fre kl. 7:45-17:50
Helger: 9:30-12:25
Lunchstängt : 12:25-13:15

På grund av dålig ventilation har vi flyttat våran Handledarkurs och Risk1 till

Högsbo Trafikskola AB

Marklandsgatan 7

Då har vi bättre utrymme och bättre luft till vi fixar vår lokal.

Handledarkurs

Söndag  29/10

kl.11.00 och det finns platser kvar. Det kostar 390:- per person.

Anmälning via email eller sms (0739-474842)

Eail : info@almedaltrafikskola.se

Vi är också kund hos STR (Sveriges Trafikskolors Riksförbund) och har ett bra sammarbete med dessa. Därför kan vi erbjuda både kunder och elever de böcker och studiematerial som de behöver för sin teori.
Vi erbjuder också lektioner på flera språk, däribland engelska, persiska.
Vi erbjuder eleverna teori på Persiska.

Göteborg/Mölndal har nya fräscha lokaler som bidrar till en trevlig miljö.Körskolan ligger på Glasmästaregatan 10 mellanGöteborg och Mölndal. Vi strävar efter att ge våra elever en fridfull miljö och en trevlig plats för att dom ska få studera ifred.[/fusion_text][fusion_text]För att kunna låta alla köra oavsett ålder och bakgrund så har vi mycket prisvärda paket och kurser för att alla ska få en möjlighet att ta ett körkort för en prisvärd slant, något som uppskattats mycket av våra elever.
Vår trafikskola Göteborg har nya fräscha lokaler som bidrar till en trevlig miljö.Körskolan ligger på Glasmästaregatan 10 mellan Göteborg och Mölndal. Vi strävar efter att ge våra elever en fridfull miljö och en trevlig plats för att dom ska få studera ifred.
OBS! om du behöver skicka blanketter för körkortstillstånd följ den anvisade länken.
Ansökan om körkortstillstånd E-tjänster
Ansökan om handledarskap[/fusion_text][fusion_text]