villkor

Varmt välkommen till Almedals Trafikskola

För att ge våra elever bästa möjliga service har vi sammanställt lite viktig information om skolans regler och bestämmelser.

– Avbokning/ändring av körlektion skall meddelas till kontoret senaste kl 13:00 arbetsdagen innan körning. Det går inte att ändra eller avboka en körning via E-mail eller telefonsvarare. OBS! Om du har en lektion på måndag som du vill avboka skall den avbokas senast fredag veckan innan. Detsamma gäller för bokade helgdagar. (lördagar, söndagar)

– Sjukanmälan skall göras via telefon senast klockan 9:00. Vid lektion på vardag innan kl 7:45 samt söndagar krävs läkarintyg eller vid upprepade sjukanmälningar krävs läkarintyg.

Om en elev uteblir från en lektion debiteras denna. Efter 3 uteblivna lektioner i rad tas alla bokade lektioner bort och man får då komma in och boka nya.

Du kan köra en lektion innan du bestämmer dig för vilket paket du vill ha. Denna lektion kan sen läggas in i ett paket. Kör du fler än en lektion utan att bestämma dig kommer dessa att debiteras med ordinarie lektionspris.

Betalning för lektioner ska  senast första körlektionen.

Återbetalning görs av ej utnyttjade körlektioner, paket och annan körkortsutbildning. Vid paket görs avdrag för utnyttjade körlektioner till ordinarie pris och påbörjad teori motsvarande fullpris. Vidare görs avdrag på 10% i administrationskostnad av resterande summa. Vid återbetalning får man tillgodokvitto. Ingen retur för presentkort,  Teoripacket och böcker.

– Om du är under 18 år måste du enligt lag ha dina föräldrars eller annan förmyndares samtycke för att gå med på våra avtalsvillkor. Innan inskrivning kan ske måste du kunna uppvisa för trafikskolan ett skriftligt intyg undertecknat från dina vårdnadshavare/förmyndare, om samtycket inte kan skaffas på annat godtagbart sätt.

Teori, Guld, Ekonomi, Intensiv paket och körlektioner gäller 6 månader efter köpet. Vid avbruten utbildning återbetalas inte teoriavgiften.

En intensivkurs garanterar inte körkort.

Enligt nya bestämmelser är nu teori- och körprov sammanhållet. Vill du att vi ska boka dina prov så krävs det att du både kör och läser teori hos oss. Annars bokar du körprov och teoriprov privat.

På Almedals Trafikskola klarar 9 av 10 sitt förarprov  och vill gärna behålla denna fina statistik. Svaret på hur detta är möjligt ser du i nedanför. Därför har vi dessa punkter som krav.

Krav på teori: Alla teoritester ska vara klara och utförda med ett godkänt resultat. Godkänd nivå anges i teoritester. Vi avbokar om eleven inte är klar med teoritester.

Krav på körning och lån av bil: Alla moment upp till moment 12 (motorväg) ska vara utförda och godkända av din lärare. Du ska ha gjort en utbildningskontroll (”låtsasuppkörning”) med utbildningsledaren för att upptäcka eventuella brister i din körning. Utbildningsledaren låter dig veta hur många lektioner som behövs för att finslipa din körning innan du kör upp. Om utbildningsledaren känner att du inte är redo för din uppkörning så kommer din uppkörningstid att ändras.

Kom ihåg att du alltid kan boka in fler körtider än vad som ingår i paketet och bestämma dig för ett nytt paket när lektionerna i ditt gamla paket tagit slut.

Det är ditt ansvar att hålla koll på när du har dina lektioner och hur många lektioner du bokat in.

Allmänna villkoren kan komma att ändras. Vi på Almedals Trafikskola reserverar oss för avvikelser som kan förekomma i samband med kampanjer, prisförändringar och andra ändringar.

Notera att byte av lärare kan ske när våra lärare är sjuka, hemma med barn, lediga etc.

Lektionen ställs inte in om en av våra andra lärare har möjlighet att köra.

Digital Handledarkurs har vi börjat.